BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Home / Wat is het verschil tussen het Atkins en het Paleo dieet?

Wat is het verschil tussen het Atkins en het Paleo dieet?

Het grootste verschil in de praktijk zit hem in de geraffineerde zaden en plantaardige oliën. In het Atkins dieet zijn deze goed, terwijl ze in het Paleo dieet een grote NEE zijn.

  1. Lage koolhydraten?
    Het belangrijkste verschil tussen Paleo en Atkins is dat Atkins laag is in Koolhydraten. In de inductie fase (de eerste twee weken), worden er minder dan 20 g koolhydraten per dag geconsumeerd, oplopend tot ongeveer 20g – 60g per dag. Dit is bedoeld om het lichaam in een toestand van ketose, die zeer gunstig lijkt voor het bereiken van gewichtsverlies, te houden. Al zijn er ook wel een groot aantal mensen die vaak een laag in koolhydraten Paleo dieet onderhouden (het houden van koolhydraten onder 50g per dag lijkt populair te zijn), is het Paleo dieet van origine geen laag koolhydraten dieet. Veel mensen, vooral Paleo atleten en crossfitters, eten een veel hogere koolhydratenfactor (uiteraard komen deze koolhydraten uit voedzaam voedsel zoals zoete aardappelen en fruit – in plaats van geraffineerde koolhydraten).
  1. Tellen, tellen, tellen …
    Koolhydraten tellen is kenmerkend voor het Atkins dieet, tellen is essentieel. Een Atkins dieet vereist meten, wegen en registreren van het koolhydraatgehalte van alles wat er gegeten is. Bij het Paleo dieet is het gewoon een kwestie van het eten van echt voedsel en het vermijden van granen, peulvruchten en zuivel – dus wegen, tellen, meten en registreren is niet nodig.
  1. Gras gevoed, biologisch?
    Bij het Paleo dieet draait het helemaal om voedselkwaliteit. Vlees in het bijzonder, idealistisch is dit gras gevoederd en biologisch. Intensief landbouw vlees moet worden vermeden. Bij het Atkins dieet is de bron van het eten echter niet zo belangrijk.
  1. Verwerkt?
    Een simpele “is het Paleo-proof” test kan als volgt worden gedaan: als het in een verpakking zit, met daarop een lange lijst van ingrediënten, is het waarschijnlijk niet Paleo-proof. Maar het zou waarschijnlijk wel goed kunnen zijn voor Atkins. Atkins heeft een hele lijst van verwerkte gemaksproducten, die aan de Atkins lage-koolhydraten-regel voldoen.
  1. Toegestane voedingsmiddelen?
    Terwijl een Paleo dieet granen, peulvruchten en (soms) zuivel, weglaten zijn deze bij een Atkins dieet allemaal toegestaan ​​- op voorwaarde dat ze laag in calorieën zijn.
  1. Doel?
    Het doel van de diëten is heel anders. Atkins volgelingen hebben de neiging om dit dieet te volgen met gewichtsverlies als doel – als ze eenmaal op hun streefgewicht zijn, stoppen zij over het algemeen met eten volgens het Atkins Dieet -. Paleo volgelingen volgen dit dieet met vele redenen. Gewichtsverlies is zeker een grote reden, maar veel mensen volgen het Paleo dieet ook om hun atletische prestaties te verbeteren. Gezondheid is een belangrijke motivatie voor velen op zoek naar achteruit / verbetering van gezondheidsproblemen, zoals diabetes, allergieën en auto-immuunziekten.
  1. Levenlang, of tijdelijk?
    In het algemeen, lijkt Atkins te worden gevolgd tot het gewenste gewichtsverlies is bereikt. Paleo is meer een levensstijl, een manier van eten en leven, wat makkelijk te volgen is voor altijd.
  1. Niet alleen een andere manier van eten?
    Bij Paleo komen ook andere levensstijl factoren aan de orde zoals fitness, kracht, stress-reductie, balans, slaap en zonneschijn . Terwijl het bij Atkins vooral gericht lijkt op dieet, en niet op leefstijlfactoren.