BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Home / Sporten en Afvallen / Focussen op je zwakke punten

Focussen op je zwakke punten

Je billen

Voor stevige billen, probeer dan te zwemmen met drijvers om de waterdichtheid te verhogen. Skaten, volleybal en hardlopen, zijn ook geweldig, want hierbij span je je bilspier meer aan dan andere spieren. Wandelen helpt ook, samen met deze oefening:

Liggend op je zij, beweeg je benen op en neer. Doe vijf sets van 15 met elk been, met een minuut rust er tussenin, doe dit ten minste tweemaal per week.

Je buik

Slappe buikspieren worden steviger door te gaan zwemmen, vooral borstcrawl en rugslag zorgen ervoor dat je je schuine buikspieren goed aan spant. Zorg er voor dat elke zwemsessie minstens een half uur duurt. Maar bij welke sport je ook beoefent probeer altijd goed je buikspieren aan te spannen voor een goed resultaat. Denk eraan je buikspieren bewust aan te spannen als je loopt, rent, zwemt, etc. Doe de volgende oefening zo vaak mogelijk en zeg dan maar gedag tegen je slappe buik:

Ga op je rug liggen met je benen gebogen en doe gedraaide sit-ups. Probeer om elke keer met je elleboog de tegenovergestelde knie aan te raken, en span je buikspieren goed aan elke keer als je dit doet. Doe vijf sets van 20 (een oefening = links + rechts), met rusttijden van 30 seconden er tussen in. Doe dit 3-4 keer per week.

Je dijen

Voor slanke dijen kun je het beste een sport beoefenen die je spieren oprekt i.p.v ze op te bouwen. Steps, aerobics, racket sporten zorgen er allemaal voor dat je je spieren opbouwt. Probeer eerder te kiezen voor zwemmen, fietsen, snelwandelen en joggen. Yoga en ballet zijn ook uitstekend voor zowel het rekken en versterken van je spieren. De volgende oefening kan je hier ook verder bij helpen:

Squats; Buig je knieën, houd je rug recht en ga naar beneden en weer omhoog. Doe dit in lange reeksen met langzame bewegingen om te veel spier ontwikkeling te voorkomen. Doe hiervan 6 sets van 15 tot 20 oefeningen, met 30 tot 45 seconden rust tussen elke set, minstens twee keer per week.

Je borst

Voor een borst waardig Kate Winslet, doe dan met zwemmen zo veel mogelijk borst slagen als je kunt. Deze zwemslag is effectiever dan alle andere borstspier oefeningen. Als je een strand meisje in hart en nieren bent probeer dan te gaan surfen – de zee op peddelen op je surfplank zal in een mum van tijd je borst versterken. Als je hierbij ook nog de volgend oefening doet zal je snel de borst hebben die je wilt:

Push ups (opdrukken); Als je hier net mee begint ga doe deze dan op je knieën, ben je al wat meer ervaren ga dan op je tenen te werk. Doe 5 sets van 10 tot 12 oefeningen met een minuut rust er tussen in. Doe dit 2-3 keer per week.